Office, Economie en Communicatie | 14 november 2019

Studenten zetten gastvrijheid op het spel

Studenten van het Drenthe College en Hogeschool Windesheim hebben zeven gloednieuwe spellen gepresenteerd in Grandcafé Het Postkantoor in Meppel. De spellen zijn gemaakt door zeven groepjes van tweedejaars Business College studenten. Meppeler ondernemers speelden en beoordeelden de spellen over gastvrijheid en inzetbaarheid. Het doel van de spellen is om medewerkers bewust te maken van gastvrij handelen in de dagelijkse praktijk.

De zeven groepjes van de DC-studenten hielden elk een pitch als introductie op de ontwikkelde spellen. Tijdens de aanprijzingspraatjes bleek dat de kwaliteit van de pitch niets zegt over de kwaliteit van het spel. Echt goed verkopen is een vak apart.

De spellen zijn gebaseerd op bestaande spellen waar een theorie-model over hospitality in verwerkt is. De spellen werden beoordeeld op onder andere de duidelijkheid van de spelregels, de speelbaarheid en meetbaarheid van de resultaten. Ook werden de spellen in de praktijk gebracht.

Future Proof Retail Labs

Er wordt al langer aandacht besteed aan het thema Hospitality door Drenthe College en Hogeschool Windesheim. Vorig jaar werd onder regie van de RegioCampus de gastvrijheid onder de loep genomen in het kader van de Future Proof Retail Labs. De inhoud van het lab wordt gevormd door een serie dubbel-interviews met winkeliers en horecamensen en een onderzoek onder klanten en passanten. Ook maakte een stadswandeling met leden van de Meppeler Handelsvereniging, politici, ambtenaren en docenten hier deel van uit.